Khamis, 19 Mac 2009

Apa yang arwah ayah kita fikirkan?,kata Datuk Hishammuddin

Tags




"Apalah yang arwah ayah kita fikirkan jika UMNO terkubur ketika kita sedang memimpin?" kata Datuk Seri Najib Tun Razak kepada Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, sebagaimana yang diceritakan semula oleh Datuk Hisham dalam ucapannya di rumah Ketua UMNO Bahagian Sepanggar, Jumat Idris, Isnin lepas.

Saya agak terharu mendengarnya. Beliau meningatkan betapa perlunya orang Melayu, bumiputera bersatu. Selepas menyampaikan ucapan, Datuk Hisham singgah di meja kami, menyangka kami perwakilan UMNO sebaliknya kami-saya dan rashid (dari Utusan Malaysia) mengambil kesempatan itu untuk menginterview berkaitan beberapa isu semasa.

"Ala, Kenapalah saya pilih meja ni?" kata Datuk Hisham sambil bergurau."ingat perwakilan," katanya.Saya beritahu, meja ini meja perwakilan juga," perwakilan media'. Jadi dalam waktu yang singkat itu kami bertanya mengenai isu SPRM, Gobind Singh Deo,isu pelajaran dan sebagainya.

Di sebelah saya duduk saudara Laliman. Mereka berjabat tangan.Datuk Hisham agak terkejut kerana tak menyangka berjumpa Laliman, rakan lamanya dalam Pemuda BN. "La ila ha ilallah. Liman, tak perasan tadi dalam gelap," katanya. Laliman merupakan mantan Setiausaha Pemuda Angkatan Keadilan Rakyat (AKAR) Negeri, sebuah parti komponen yang kini telah dibubarkan. Beliau merupakan AJK Pemuda BN Pusat dan juga merupakan mantan Setiausaha Sulit Tan Sri Pandikar Amin Haji Mulia. Kini beliau merupakan Setiuasaha Cawangan UMNO Taman Milian. Pertemuan yang tak disangka itu menjalin semula tali silaturrahim antara mereka, yang mungkin telah hampir 10 tahun tidak bertemu.