Ahad, 22 Mac 2009

JKKK Batu Berendam melawat Sabah

Tags


Meskipun sebentar, perkenalan dengan rombongan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Batu Berendam Melaka yang mengadakan lawatan muhibbah selama tiga ke negeri Sabah banyak memberi erti. Rombongan seramai 30 orang itu yang diketuai Setiauaha JKKK, Haji Sani Ali telah diraikan oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian Beaufort, Isnin Haji Aliasneh yang mewakili Ketua UMNO Bahagian Beaufort, Datuk Seri Panglima Lajim Haji Ukin yang juga Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia dalam satu majlis makan malam di sebuah restoran di Bandaran Berjaya.
"Kami sempat ke kaki gunung Kinabalu," katanya. Ada seorang anggota rombongan dari Melaka itu yang lama bertugas sebagai anggota tentera di Kinabatangan, jadi banyak
"Kalau datang ke Melaka, jangan lupa hubungi kami".
Saya pernah berkunjung ke Kota Melaka sempena Hari Sastera. Sempat juga saya berkunjung ke Kampung Pulau Sebang, dekat Tampin.Bersama pakcik Jamaluddin, beliau membawa saya melawat perigi naning. Dan menghimbau semula perjuangan Dol Said. Entah dimana Azura dan suaminya sekarang? Lama kami terputus hubungan.Berapa sudah anaknya? Dulu sewaktu di Sabah, mereka sudah ada anak satu. Masihkah mereka di Sabah?. Saya ingat Azura, bukan saja pandai berpantun malahan seorang yang lasak, malah pernah memanjat gunung Kinabalu seorang diri.
"Sampaikan salam saya kepada Pakcik Jamaludin sekeluarga"
Tapi, Pulau Sebang agak jauh dari Batu Berendam.