Jumaat, 22 Mei 2009

Catatan Ayer Keroh 7- Majls taaruf

Tags

Hampir kesemua peserta akar umbi dan badan gabungan MBS hadir pada majlis suai kenal yang diadakan di Ayer Keroh Village pada malam itu. Pemimpin-pemimpin belia dari Sabah itu bukan calang-calang orang.Mereka mempunyai kelayakan dan kedudukan yang baik dalam institusi masyarakat.Ada yang memegang jawatan dalam parti.
MBS harus mengekalkan kedudukannya sebagai sebuah organisasi yang berada di atas parti politik, dan non partisan, kata Saudara Mustapha Haji Sakmud, Presiden MBS. Juga ditegaskan betapa perlu pembinaan pemimpin pelapos dan betapa pentingnya menubuhkan Majlis belia di peringkat bahagian. banyak isu yang dikemukakan dalam majlis itu.
Setiap peserta memperkenalkan dirinya dan persatuan yang diwakilinya. Mujur saya tidak sempat diminta memperkenalkan diri. Kebetulan kerana saya wartawan yang buat liputan.Jika ditanya apakah persatuan belia yang saya wakili, saya tidak dapat menjawab dengan setepatnya kerana saya terlibat dalam kegiatan belia sejak berusia 17 tahun. Pernah menjadi AJK Sanya di kampung, Ahli Belia USIA, Ketua Penerangan Kelab Belia Tamau, Bulan Sabit Merah dan banyak lagi. Tetapi sekarang saya hanya terlibat membuat liputan kegiatan belia kerana kebetulan juga saya berada di penghujung usia belia.