Monday, June 8, 2009

Si aning berjalan mencari matahari

Sudah satu minggu, sianing pulang kampung. Saya tahu dia sedih meninggalkan profesion yang diminatinya ini. Kami juga sedih melepaskan wartawan yang baik, yang rajin dan penuh komited terhadap tugasnya ini.
Sebab musabab sianing memilih untuk berehat sebentar dalam bidang tulis menulis ini, tidaklah jelas bagi kami tapi meskipun saya tidak bertanya, saya dapat mengerti mengapa sianing tiba-tiba memutuskan untuk berjalan pulang ke daerah asalnya.Katanya, dia berjalan pulang untuk mencari matahari. http://myzatulakhmajanil.blogspot.com./
Banyak kebaikan dan keistimewaan sianing ini. Saya terpaksa menggunakan nama si aning ini kerana saya terkejut namanya hilang dalam senarai blog saya. Rupanya dia mengubahnya kepada si aning, nama di kampungnya.Setelah berjalan selama dua tahun dalam dunia kewartawanan yang melelahkan itu, Sianing berundur satu langkah ke belakang untuk bergerak lima langkah ke hadapan. Itulah sebabnya tidak lagi ada bicara sianing dari wanita untuk wanita itu seperti yang yang selalu menemui pembaca setiap isnin.
Sianing mempunyai masa depan yang baik dalam bidang kewartawanan sekiranya dia meneruskannya.Meskipun tidak lagi ada tulisannya tetapi sianing tetaplah terpahat di hati kami.

No comments: