Monday, June 13, 2011

Catatan dari Kuching ke LTAKK 14 Jun

Selepas majlis perasmian Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan ke-54 di Dewan Majlis Agama Islam Sarawak berakhir, kami terus balik ke hotel.
Kerana sudah lewat malam, Haji Yusof memesan nasi lemak dari hotel kerana merasa agak kelaparan. Mujur saya sempat makan di kedai KFC berdekatan selepas pameran. Majlis Perasmian itu disiarkan secara langsung dari dalam dewan ke skrin di luar. Jadi selepas selesai mengambil gambar, saya dan Rsyad Hussin keluar dari dalam dewan.
Saya berharap akan dapat bertemu rakan-rakan di Kuching. tapi tak nampak kelibat mereka kecuali Dr.Adi Badiozzaman Tuah yang berada di kerusi yang disediakan untuk tamu kehormat dan Abang Padlee, yang saya nampak dari jauh.

Saya fikir mahu menulis blog tetapi tak larat.Kemudiannya kami ke Tebingan Waterfront untuk minum milo panas. Balik semua ke Hilton setengah jam kemudian.

Setelah itu bangun awal pagi untuk ke Airport Kuching.Flight jam 9.00 pagi, tapi kami dah check in lebih awal. Haji Yusof Kahar mengaturnya dengan cekap. Kami pergi lebih awal kerana ada luggage.

Kami menunggu di Bilik VIP. Saya sempat menanyakan Tun YDP Usia mengenai pengalamannya dikejar monyet, disengat ikan sembilang dan sebagainya. Setelah urusan imigres diselesaikan kami bergegas ke balai berlepas.

Saya melihat jam tangan.Sudah jam 9.03 minit. Rupanya kami saja yang ditunggu.Langit agak cerah. dari atas kapal terbang kami melihat sungai sungai yang berliku, awan yang berarak, telukan yang indah, dan bingkai kenangan yang tertinggal di Sarawak.

Satu jam setengah kemudian, kami mendarat di Lapangan Terbang Kota Kinabalu. Terpaksa berlari kerana terpisah dari rombongan, dan sekali lagi terpaksa melalui laluan VIP kerana mengikuti rombongan Tun.

Jam 11.00 pagi sudah sampai di ofis dan megsms rakan-rakan di Kuching, meminta maaf kerana tak sempat berjumpa mereka.

No comments: