Monday, May 20, 2013

laptop pulih seperti sedia kala, alhamdulillah.

Petang tadi, syukurlah, laptop saya pulih setelah dihantar ke kedai tempat kami membelinya, dan kemudian kedai itu, kerana gagal mengesan punca masalah laptop itu tidak boleh dihidupkan menghantar kepada pihak syarikat yang mengeluarkannya pada Jumaat. Hari Sabtu dan Ahad hari cuti. Hari ini, pihak kedai menelefon menyatakan laptop saya sedia diambil.
Bawa kertas hijau, katanya mengingatkan kerana tanpa kertas itu, laptop tidak boleh diambil.
Oh! sudah tentu, kata saya, lalu terus bergegas ke kedai laptop itu di Karamunsing.
Sejak empat hari lepas,perasaan saya agak tertekan juga kerana tidak dapat bekerja dengan baik.Mujurlah idea saya pula, dalam dua tiga hari yang lepas, mengalir begitu saja, dan dapat pula menyiapkan tugasan tanpa banyak rungutan. Barulah saya menyedari betapa pentingnya laptop bagi seorang penulis, atau bagi seorang wartawan seperti saya. Tanpa laptop itu saya menjadi tidak keruan kerana tidak dapat menulis, yang telah menjadi rutin saya setiap hari sejak mula menjadi wartawan.
Alhamdulillah.
Dalam perjalanan pulang dari Karamunsing, saya sengaja berjalan kaki ke pejabat. Setengah jam berjalan kaki, pertama untuk kesihatan dan yang keduanya, untuk mendenda diri sendiri kerana kecuaian.
Banyak perkara mahu saya tulis.banyak perkara.

No comments: