Tuesday, December 31, 2013

Meski tak sempat menyaksikan matahari terakhir 2013

Saya tidak sempat menyaksikan matahari buat kali terakhir sebelum tahun 2013 melabuhkan tirainya.  Tadi petang hujan turun di tempat kami.Tanpa disedari tahun berganti. Benar usia kita makin bertambah tetapi umur kita makin berkurang.
Meski tidak banyak pencapaian yang dapat dicapai tetapi yang penting kita telah memberikan yang terbaik buat diri kita, buat keluarga kita, buat masyarakat kita, buat Negara kita, organisasi tempat kita bekerja,persatuan yang kita sertai,kampung kita,buat sesama kita.
Mungkin banyak masa tidak dapat dimanfaatkan sebaik-baiknya tetapi saya bersyukur kerana masih dapat juga memberi manfaat kepada orang lain.
Beberapa waktu lagi, kita akan tinggalkan tahun ini dengan perasaan yang tidak dapat digambarkan.Entah kerana sedih, pilu, terharu, gembira, suka dan sebagainya.Semuanya bercampur baur jadi satu,disumbat dalam beg sandang untuk dibawa memasuki halaman baru,2014.
Pasti banyak cabaran yang akan dihadapi, tapi yang lebih pasti ialah Tuhan Rabbul Alamin akan sentiasa melindungi dan merahmati.
Meski tak sempat menyaksikan matahari masuk ke dalam laut, tetapi cahayanya masih tetap terasa indahnya.
Esok pagi, hari lebih terang. Dan benderang.

No comments: